ICAs snabbkassa suger!
Av JäRVSö SKOLA
Publicerad 2024-05-23 06:30
"Vi finns här för att underlätta" det citatet som ICA skriver på sin hemsida ljuger en rakt upp i ansiktet, har ni aldrig varit med om när man ska betala inne på ica och så tänker man att jag tar självskanningen för den ska "underlätta" men så när du ska blippa kortet börjar den lysa rött och du måste invänta personal det händer mig hela tiden! Jag tycker att självskanningen ska förbåttras för den UNDERLÄTTAR INTE JUST NU!
VI vet alla att snabbkassorna skapades för att underlätta, men varför gör de inte det?
När man kommer på en ide som att bygga snabbkassor måste man också se till att dom ska göra sitt jobb och i detta fall underlätta, man måste tänka igenom hur den ska underlätta och sedan konstruera den rätt, den kan inte börja lyssa rött efter var tionde kund det stoppar bara upp jätte mycket, och jag fattar att den lyser rött för att förhindra att personer ska kunna sno eller slippa betala, men det är ingen bra ide att var tioende blir stoppad det stoppar upp för personerna som faktiskt ska betala, det borde vara ett annat system för hur den kollar så att man betalar, eller inte.
Det finns även andra anledningar till att man bör förbättra snabbkassornas "effektiva" snabbkollssystem, t ex för att kunna kolla så att alla betalar och så att ingen snor, men man borde kunna kolla det på ett enklare och smidigare sätt, maskinen borde kunna känna av med någon scensor eller att någon kamera kollar ens varor innan man ska betala inte att den ska stanna en och så måste man invänta personal och sedan måste du skanna om allt i din vagn. Det är ett fruktanvärt oeffektivt sätt att handla på och skapar en osäker het hos kunder som måste skynda och så blir dom stannade.
Förra veckan skulle jag och mina kompisar och köpa godis på Ica vi tog en varsin snabbkassa när vi skulle betala lyste alla tre rött, hur kan det bara vara ett sammanträffande att alla tre lyser rött, det är även väldigt onödigt att personal även måste komma och kolla varje gång tänk att personal som håller på med något sedan måste gå och kolla så att inte ett barn snor en godis påse i snabbkassan, Om man bara fixade ett mer effektivt system skulle fler inte kunna sno och fler skulle använda snabbkassorna utan att bli irriterade på snabbkassorna, man ska alltid lämna kunderna med ett leende på läpparna men det gör inte snabbkassorna, dom måste verkligen börja underlätta och inte skapa problem och eller stopp i t ex kön, för det bildar bara som sagt irriterade kunder.
Dessutom vilken matbutik vill ha irriterade kunder som avskyr butikens snabbkassor, Ica måste göra någonting åt detta och visa att dom bryr sig och inte bara skapar mer problem, detta måste vara slutet på dom förbannade snabbkassornas icke underlättande.
Källor: (1) ICA.se
Skribent
Research
Dela
19 jun Elevartikel |
11 jun Elevartikel |
10 jun Elevartikel |
05 jun Elevartikel |
04 jun Elevartikel |
04 jun Elevartikel |
03 jun Elevartikel |
27 maj Elevartikel |
16 maj Elevartikel |
15 maj Elevartikel |
15 maj Elevartikel |
17 mar Elevartikel |
14 mar Elevartikel |
14 mar Elevartikel |
01 mar Elevartikel |
01 mar Elevartikel |
01 mar Elevartikel |
23 feb Elevartikel |
23 feb Elevartikel |
23 feb Elevartikel |
15 maj Professional |
23 nov Professional |
15 mar Professional |
14 mar Professional |
06 feb Professional |